lördag 1 december 2012

Dörrkrans

Egen ihopknåpad dörrkrans

Idag har jag knåpat ihop inte bara en utan två stycken dörrkransar. En av dem ska jag ge bort. Är själv ganska nöjd med dem. De blev inte riktigt runda men de är ju gjorda av lärkgrenar som jag böjt runt med hjälp av en ståltråd och grenar är ganska hårda att böja. Tallkottar har jag plockat, låtit torka och sedan målat lite vit färg på.


Jag har dekorerat kransarna med torkade apelsin-och äppelskivor. I den ena kransen har jag satt hjärtan gjorda av näver och i den andra har jag satt hjärtan och grisar gjorda av lera.
Jag kavlade ut leran och tog ut med pepparkaksmått. Avslutade kransen med att sätta på en rosett av grovt snöre som jag fransade upp lite.

Jag har också piffat upp några hyacinter som jag ska ge bort. Hyacinterna stoppade jag i en brun påse med en burk i botten sedan dekorerade jag med en lärkgren med små kottar, en tallkotte, lerhjärta och spetsband. På påsen klistrade jag en bit av ett notpapper. Själva hyacinten ser man inte så mycket av än men om ett par dagar blommar den säkert och sprider sin underbara doft.

Så här blev det:
Min ampel som jag köpt på Ikea har jag också pimpat lite i samma stil.
 
Hjärtat som jag gjort i lera har jag stämplat God Jul på med en lackstämpel.
Lite dålig bild men det står God Jul.
 

Inga kommentarer: