fredag 28 december 2012

Fler Gubbar

Nu ska ni få se andra gubbar!!

Till denna julen har jag gjort ytterligare andra gubbar. Denna gång enbart gubbar har inte ens hört talas om att det skulle kunna finnas gummor till denna gubben, nämligen snögubben.

 Kanske skulle jag kunna hitta på en och minsann om jag inte har gjort det. Kolla här jag har virkat en snögubbsfamilj!! Gubbe och gumma med två barn. Snögubbegumman har en schal om huvudet och snögubbeflickan har fått en basker. Denna familjen har flyttat hem till en av mina döttrar.

 
Jag har en virkad snögubbe kvar hos mej.
Här har vi honom.
 
Jag har en del snögubbar som jag har gjort i år kvar här hemma, jag har visat dem här förut så här såg de ut:
Jag har också en del snögubbar som jag köpt genom åren och de som jag tycker är finast får komma fram varje jul
 


 




 Denna gubben har jag köpt i Nittsjö en sommar när jag var där. Han tillhör dem jag gillar mest och får komma fram varje jul.
Till höger syns min genomskinliga snögubbe som är av glas, honom har jag köpt på Gekås för några år sedan.

Om ni tittar uppe på tallrikstraven så ser ni en liten liten snögubbe.


Han syns här under också i förstoring för han är liten i verkligheten inte mer än 3 cm hög.
 

 



Det är min dotters lilla snögubbe jag köpte honom åt henne på en julmarknad för flera år sedan för hon tyckte att han var så söt. Hon har inte fått honom med sej när hon flyttade så varje jul kommer han fram.


Nu ska jag visa en snögubbe som jag köpt på Vellingeblomman utan för Malmö. Jag har bara varit där en gång och då köpte jag denna gubbe. Det är 10 år sedan tror jag, för mitt äldsta barnbarn var liten då och blev rädd och grät när han såg en mekanisk tomte som stod i ingången och sjöng det minns jag.

Tyckte att han var söt med en tomteluva i stället för hatt så det var nog därför som han fick följa med mej hem.
 
Och nu sist men inte minst ska jag visa min kanske allra käraste snögubbe. Här kommer han nu:
 
Kanske är det tomteluvan som gör det eller kan vara att det är mitt barnbarn som gjort denna gubbe och att jag har fått den i julklkapp av honom.
 
Så fiiin är han. Ja både snögubben och barnbarnet!!
 
 
 

Inga kommentarer: