måndag 10 december 2012

Glada gubbar

Mera julpysslande

Tänkte visa lite fler snögubbar som jag gjort. I år har jag gjort mängder av snögubbar. Alla lite olika. Jag börjar med att rita upp mönstret på tyget, flera gubbar på en gång. Innan man klipper ut dem så syr man runt i den ritade linjen, lämnar bara en liten öppning i ena kanten så det går att vända ut och in.
Här är några gubbar uppritade!
Här har de blivit sydda och utklippta, än kan man inte se vad det ska bli.
 
Nu har gubbarna blivit rättvända och stoppade med vadd, ögon och mun har jag broderat och så har de fått varsin halsduk av ett spetsband. Näsan har jag gjort av spetsen på en grillpinne som jag målat orange.
Överst på armen har jag sytt fast en fin knapp och på benet en lapp i en avvikande färg.

 
Alla gubbarna håller i någonting och alla har fått ett hjärta eller en knapp på bröstet.
 
Några gubbar har fått ett hjärta på rumpan.
 
Jag har limmat fast gubbarna på en liten träbit som jag målat vit och sen strösslat med lite glitter. Träbiten gör att de står mycket bättre. En del av snögubbarna har jag gett bort och några har fått stanna kvar här. Nu närmar sig julen snabbt så några fler gubbar lär det inte hinnas med i år!!
 
 

Inga kommentarer: