måndag 10 december 2012

Loppisfynd

Tittskåp

Idag tänkte jag visa mitt loppisfynd från i somras. Det är en liten färgglad låda c:a 20 x 15 cm stor. Den låg i en hylla på loppisen och ropade på mej, och när jag öppnat den kunde jag inte låta bli att köpa den.
Jag har aldrig sett något liknande och var så klart tvungen att ha denna. När jag tittade närmre på den hittade jag en stämpel där det står handmade in Peru.
När man öppnar luckorna på denna färgglada låda så hittar man ja vad tror ni?
Jag blev glatt överraskad måste jag säja och nu ska denna "låda" få stå framme varje jul.
 
Minsann om det inte var en julkrubba i glada färger, en hel massa figurer, människor och djur visade sig när jag öppnade luckorna. Jag tycker att den är så fin. Josef och Maria med glorior och så Jesusbarnet i krubban och två änglar ovanför alla.
Vet inte om sådana här krubbor är vanliga i Peru eller om det är en souvenir som fått komma till Sverige med någon. Är det någon som vet så skriv gärna en kommentar.
 
 

Inga kommentarer: