torsdag 27 december 2012

Andra gubbar

Pepparkaksgubbar

Igår visade jag tomtegubbar här, idag ska jag visa några andra gubbar. Här en liten virkad gubbe.
En pepparkaksgubbe som jag virkat. Det har bara blivit denna och ett par till virkade då jag inte tyckte att jag har hittat något garn som har rätt färg.
 
Kanske lite svårt att se här men det är fyra pepparkaksgubbar som jag hängt upp på garderobsdörrarna.
Så här ser de ut på närmre håll.

Har sytt dem i ett fleecetyg men är inte riktigt nöjd med färgen här heller, tycker att de ser lite brända ut.
Ännu några fler pepparkaksgubbar i samma fleecetyg som föregående gubbar men i ett helt annat mönster. Dessa gjorde jag för två år sedan och tror att det var ett Tilda-mönster från en av hennes böcker.
 
I fjol sydde jag dessa som jag visat innan här på bloggen.
Dessa är som sagt sydda i linnétyg och detta tyg tycker jag bättre om. Gubbarna ser inte brända ut här!!
 

Inga kommentarer: