måndag 17 december 2012

Amigurami

Julkrubba


Inför julen förra året hittade jag ett virkmönster till en krubba i en tidning som jag gärna ville göra. Som vanligt är det mycket man ska hinna med inför julen så jag hann bara virka Josef, Maria och Jesusbarnet, ja en ängel och ett får hann jag också med förra året. 
Nu till denna julen har jag virkat de tre vise männen. Kanske kanske hinner jag med att virka några herdar också annars får jag göra det till nästa jul.
Så här ser krubban ut just nu:
Själva stallet har jag gjort av en clementinlåda som jag målat. Stallet satte jag i ett glasväxthus som jag köpt på IKEA, bakom stallet har jag gömt en ljusslinga. Petade bara ut en del av ljusen genom hålen som fanns i lådan. Slingan lyser upp krubban så fint på kvällen.
 
Alla figurerna placerades i stallet utom änglarna som fick ha sin plats på stallets tak.
 
 
Jag hade ju tänkt ha mossa i botten av växthuset men snön kom och täckte all mossa här!
Just nu är det förstås + grader och snön har börjat smälta så om det inte blir en vit jul så kan jag plocka mossa till krubban.
 

Inga kommentarer: