tisdag 11 december 2012

Adventsstjärna

Adventsfönster

Nu börjar jag få upp lite julsaker och julgardiner och tänkte visa mitt ena fönster idag som ser ganska så juligt ut.
Har hängt upp en vit adventsstjärna och satt upp min ljusstake som är röd med en målad blomslinga på. Tycker att den ser lite gammaldags ut. Prismorna som hänger bredvid stjärnan har jag köpt på Rusta för flera år sedan och de lyser fortfarande.

Juläpplen i keramik som en keramiker här i stan gjort tycker jag passar här. I en röd emaljspann har jag planterat en liten gran. Granen är prydd med tallkottar som jag målat lite vit färg på.

Tittar man riktigt närma på granen så ser man att den är konstgjord, men jag tycker att det faktiskt är svårt att se. Jag har köpt den på Ikea och tyckte att den var dyr men den håller förstås i många år så 149 kronor var kanske inte så farligt. Och så slipper man ut och springa runt i skogen för att leta upp en liten gran!!

Inga kommentarer: