måndag 31 december 2012

Julklappar

Årets Julklappar

Nu när detta året sjunger på sista versen måste jag visa några av mina julklappar, om jag väntar till i morgon med det så blir det ju förra årets julklappar. 
Pepparkakshuset fick jag i julklapp när vi hade julfest med jobbet. Det blev årets första julklapp då vi hade julfesten vid första advent.
 
 Resten av julklapparna fick jag såklart på julafton.
Jag fick en jättefin golvkandelaber.
 
Nu letar jag efter ljusmanchetter till den, antingen vill jag hitta fina i glas eller så får jag hitta ett fint virkmönster så jag kan ha virkade ljusmanchetter.
 
Denna hållare för smycken fick jag också. Den är så fin i en klänning med rosa rosor. Nu har den fått sin plats på mitt sminkbord som jag visat förut.
 
Jag fick denna disktrasa, som jag inte använt ännu, tycker att det är lite synd att använda den. Men såklart är jag nyfiken på om den fungerar. Kan ju säga att så fin disktrasa har jag aldrig haft.
 
En liten prydnadsresväska fick jag. Ja den är inte såå liten förstås, man kan förvara något i den, har bara inte kommit på vad ännu.
 
 
Måste visa mina fina grytlappar också, de är stickade och tovade. Jag fick dem förra året men måste bara visa upp dem.
 
Sist men inte minst vill jag visa min jättefina tavla med en julsångtext på. I mitt förra inlägg skrev jag om de vita tavlorna som jag köpt på Gekås. Denna tavla är inte köpt där utan den har min dotter målat och textat på. När vi var på Gekås letade jag efter en tavla med Rudolf-sångtexten på men det fanns ingen men nu har jag fått den!!
"Rudolf med röda mulen" är ju min speciella julsång.
 

Inga kommentarer: