söndag 30 december 2012

Mera mera jul

JuleHjärtan

och andra

Nu har jag hittat flera julsaker som finns i olika modeller, samma form men som sagt i olika modeller!

Först visar jag mitt "draperi" av hjärtan som jag sytt och trätt upp på jutegarn. Det hänger uppe hela året för det är inte alls så juligt tycker jag.
 
Sedan kommer ett hjärta som jag virkat i jutegarn,det gjorde ont i fingrarna när jag virkade det men det var det värt.
Bredvid jute-hjärtat hänger en påse med juldofter i, den påsen är dekorerad med ett broderat hjärta.
 
 Här under hänger ett annat hjärta som är virkat i samma mönster som jute-hjärtat men i bomullsgarn.
 Här följer det hjärtan av ett annat slag nämligen metallhjärtan som man kan hänga julkort eller små presenter i eller bara ha som de är, de är fina så också.

 
 
 Nu blir det fler egenhändigt tillverkade tyghjärtan. Jag har gjort en hel del av dessa också och de brukar hänga på kakelugnen som dekoration till jul.

 
 
Solen lyser på kakelugnen när jag tar bilden men man ser hjärtanen i alla fall.
 
 Nu visar jag årets inköp av hjärtan. Det blev två ja egentligen tre plåthjärtan. Ett rött, ett vitt och så ett grönt som jag inte fotat. De köptes på Gekås när jag var där i november.
 
Och nu till årets sista hjärta. Det måste bli det egentillverkade lilla lerhjärtat.
 
Är nöjd med detta lilla som jag dekorerade mina blomgrupper med.
 

Inga kommentarer: