onsdag 1 maj 2013

Vimplar

Virkade vimplar

Vimplar i en lång rad i olika marina färger har jag gjort. Tänkte såklart ha vimpeln i uterummet när det blir klart.
Jag har virkat trekantiga mormorsrutor som jag sedan virkat ihop med ett luftmaskband.
 

Elva trekanter har jag fått till än så länge, får se om jag gör några till så att de kan räcka över hela uterummets längd. Uterummet är nästan sju meter långt och vimplarna ska ju hänga lite i bågar så det måste bli många meter med vimplar. Jag har ca fem vimplar på en meter och måste kanske göra tolv meter och då måste det bli ett par till.



Så här ser de ut i närbild. Jag har gjort dem i rött/vitt/mörk blått/ljusblått och grått och så blandat färgerna. Det kan bli ganska många olika färgställningar på rutorna när man har fem färger och virkar fem varv på varje ruta.
Har glömt hur man räknade ut hur många det kan bli, det var ju längesen jag gick i skolan får jag skylla på.

Inga kommentarer: