söndag 5 maj 2013

Kärleksknutar

Liten sjal i kärleksknutar

Jag hade aldrig hört talas om kärleksknutar förrän jag var med min dotter i skolan. De hade öppet hus och utställning av handarbete som de gjort. Där fanns en sjal som var virkad i kärleksknutar. När jag kom hem var jag tvungen att kolla upp detta och hittade en sjal på en blogg som var virkad i kärleksknutar. Det testade jag direkt att virka och det var inte så svårt.


 
 
 



Jag virkade den i ett melerat ullgarn och så här blev den. Det blev bara en liten sjal eftersom jag halverade mönstret som jag hittade, tyckte att den sjalen blev alldeles för stor och hade inte så mycket av detta garnet hemma.
Det gick snabbt att virka och bara efter ett par timmar var den klar!
Här kan man lära sej att virka kärleksknutar.
Och här finns det ett mönster på en sjal virkad i kärleksknutar.
 
Det finns även på youtube om man vill se hur man virkar dessa knutar.
Jag lärde mej av virkpia och tackar för det.
 
 

Inga kommentarer: