söndag 26 maj 2013

Marin inredning

Ny bok

Det har i dagarna kommit ut en ny inredningsbok som Anna Örnberg har gjort. Jag har några av hennes tidigare inredningsböcker och tycker om hennes tips på allt man kan göra själv för att få den stil man vill ha till ett bra pris.
Nu hade jag tänkt att vårt uterum skulle ha lite marin stil så jag ville ha denna nya bok för att se om det var några fina tips i den.
Köpte den från adlibris och har hunnit titta lite i den och det verkar finnas många fina tips i den. Kan knappt lugna mej tills jag får tid med ett och annat projekt som behövs för att få till en marin stil.

Detta är framsidan på boken.
 
Här har jag börjat med en burk som fått marin stil genom att jag snott runt ett snöre några varv, tänkte ha värmeljus i den.
Jag var en runda i våran blomsteraffär och då hittade jag dessa blomamplar som jag tyckte såg ut som små båtar så det fick bli två sådana.
Visst ser den lite ut som en båt?
 
Här har det kommit en pelargon i båten.
 
Och här har vi två skepp, eller ser mer ut som två små segelbåtar, jag tror att jag ska sätta en vimpel i toppen på dem!!

Inga kommentarer: