måndag 13 maj 2013

Mormorsrutor

Kofta med mormorsrutor

Som jag visat tidigare så har jag börjat virka på en kofta med mormorsrutor, den är inte klar än men jag har kommit en bra bit på väg. Jag har bara ärmarna kvar att virka nu men dom är nog det som är det svåraste då det ska se bra ut när man fäster dem mot koftans ärmar.

När jag virkat en bit på bakstycket som jag visade förra gången så ångrade jag att jag valt svart bottenfärg och ändrade mej till mörkt grått vilket betydde att allt svart som jag virkat fick jag riva upp. Himla tråkigt att virka baklänges men nu tycker jag att färgerna blev bättre och inte så stora kontraster som med svart.
Jag fick till kapuschongen också med mormorsrutor och sedan grått runt om, så hittills är jag nöjd med koftan som den blir.
Om jag ska virka fler liknande så ska jag välja ett annat färgtema t.ex. bara olika nyanser av blått, tror att det kan bli snyggt.

Ja så här ser den ut så här långt. Är inte riktigt nöjd med den vita rutan då jag tycker att den syns för mycket jämfört med de andra.

 
Och så här är den framifrån, på denna sidan tycker jag att rutorna blev bra färgmässigt.

Nu är det bara att lägga på en rem och få ärmarna klara. Rutorna är klara, det ska vara tre på varje ärm sedan ska det virkas en hel del grått runt om så att de passar runt min arm.
 
Här under har jag börjat på ena ärmen och kommit en liten bit med det grå.
 
 Och här har vi de sista tre rutorna till andra ärmen. 





 




Jag hade tänkt att dessa rutor skulle vara lite mindre och ligga på rad här på bloggen men hur jag än försöker så vill det inte lyckas att få dem så. Kanske är det jag som inte förstår mej på hur man gör eller är det blogger som inte vill som jag!!  Jaja så här ser de ut i alla fall.

Inga kommentarer: