onsdag 17 april 2013

Fågel

Nykläckt fågel

En ny Tilda-fågel har jag sytt. Har som jag skrev igår börjat så smått att förbereda mitt uterum. Har en bild i huvudet om hur det ska se ut. Tänkte ju marint och somrigt och då tycker jag att det passar med fåglar.
Har redan en fågelbur där och nu har jag sytt en fågel, får se om den ska sitta i buren eller bara stå i fönstret. I buren kan man ju ha en blomma istället.

¨
 


Mönstret är från en Tilda-bok. Inte så svår att sy bara man kommer ihåg att sy ihop den innan man klipper ut den ur tyget. Så stoppar man med vadd och syr en prick av svart tråd till öga.
En rödmålad grillpinne som näbb och böjd ståltråd som ben och fötter så är den klar.
Jag har använt ett tyg som jag hade hemma typ linné till kroppen och sedan ett Tilda-tyg köpt på Panduro till vingarna.
Ska nog hinna sy ett par stycken till innan sommaren.
Annars har ju några här inne som jag sytt förut som kan få flytta ut när sommarvärmen kommer!!

Inga kommentarer: