tisdag 14 maj 2013

Annorlunda ruta

Söt ruta

Jag hittade ett mönster på en jättesöt ruta som jag var tvungen att provvirka, nu när jag virkat klart en ruta så hittar jag inte mönstret igen, minns bara att det var på engelska och i andra färger än de jag virkat.
Här kommer denna ruta. Vet inte än vad det ska bli av rutan, kanske blir det bara denna enda.


Ja det blev inte bara en utan två rutor som jag virkat ihop, än så länge är bara den första klar. Fick göra två då jag hört att man inte får ha bara en kanin utan minst två för att de ska ha sällskap av varandra!! :)
 


Två glada kaniner med en liten söt rosett under hakan. Visst ser de glada ut?
Rosetten har jag hittat mönstret till på en blogg http://mestvirkat.blogspot.se/2012/06/snabbvirkade-mini-rosetter.html  tycker att den lilla söta rosetten passar på kaninerna, tack "mest virkat" för mönstret.

Inga kommentarer: