måndag 20 maj 2013

Inredningsgrejer till mitt uterum

Marint på gång

Av gamla jeans kan man göra mycket! Nu har jag kommit igång med att sy nya överdrag till mina dynor i uterummet. 
Jag tänkte ju ha lite marin stil där så jag syr överdragen av gamla avlagda jeans i lite olika blå färgnyanser. Återvinning är alltid bra att göra
. Dynorna blir lite som ett lapptäcke.


Här har vi mittrutorna till tre stycken dynor. Jag måste sy fem överdrag, hittills är tre klara. Lite röda rutor har jag sytt in bland alla blå för att få till den marina stilen.
Ett överdrag som är klart. Lite skrynkligt men ska stryka det innan jag drar det på dynan.
Jag har sytt mindre rutor i mitten och större rutor längs kanterna.
Visar hur det blev när allt är klart.
Jag håller också på med en bonad som förhoppningsvis ska pryda ena väggen i uterummet. Än så länge har jag bara klippt ut lite tyglappar och lagt ut på ett annat tyg.
En båt med segel och hav och himmel, sen tänkte jag fixa lite blommor på stranden och fåglar och moln på himlen. Måste också få till en ram av några träpinnar. Får se om den blir ok så jag vågar hänga upp den.
 
Vi var på loppis i helgen och då hittade jag dessa fåglar som ska passa in i stilen.
 
Har också varit en runda på Eko denna veckan och då hittade jag också några saker som passar in.
 
 
Dessa bokstäver hittade jag. Sol och Hav det låter väl somrigt och skönt. Jag köpte också mattan som syns i bakgrunden på bilderna. Helt rätta färger. Jag tänker ha den som duk för den är för fin för att lägga på golvet.
Som avslutning för idag visar jag gardintyget. Jag har ju skrivit om det förut. Gardinerna är inte klara än men tyget är inhandlat från Jotex.
 
Jag använde lite av tyget när jag sydde kuddarna som jag visat förut.
 
Ser nu när jag läser mitt inlägg att det kommer att bli både rutigt och randigt och mönstrat i uterummet, men möbler och väggar ska vara vita så jag tror att det ändå ska bli bra det är ju samma färger på  de olika tygerna.
Ja nu har jag fått ihop en hel del till uterummet nu återstår att se när det kan bli klart.
Hoppas verkligen att det blir snart. Ska bli så roligt att se hur det blir.

Inga kommentarer: