måndag 20 maj 2013

Plåtburk

Samlarmani

Jag lider nog av samlarmani, ja lider gör jag inte precis men har nog en släng av den sjukan. Vi var på en skrotmarknad igår och denna gången var det samlarmarknad också och det betyder en massa mer eller mindre gamla saker av alla de slag förutom gamla bildelar som ju inte jag är så intresserad av.
 Hittar alltid något som jag vill ha men köper det bara om det är prisvärt. Har ju varit runt på många loppisar och samlarmarknader vid det här laget så har lärt mej lite om vilket som är dyrt eller billigt.
Fåglarna till uterummet i förra inlägget hittade jag igår. De var fina och kostade bara en fjärdedel av vad dom skulle kostat om jag köpt dem som nya.

Den här burken hittade jag och den var både fin och prisvärd, bara hälften av vad en så fin burk brukar kosta.
 Det är kakburkar av plåt som jag har mani på. De burkar som är rektangulära är lite ovanligare och när de har ett så här fint rosenmönster brukar de vara dyra. Denna burken hittade jag på skrotmarknaden om det varit inne på samlarmarknaden hade den säkert kostat mer. 
När vi körde hem från skrotmarknaden passade vi på att köra inom ett Erikhjälpens Second Hand också. Där hittade jag ett par fina saker också.
Denna brickan hittade jag, den har en fin broderad duk under glaset. Tyckte den var sååå fin annars har jag en hel del brickor i olika utförande!! Samlarmani??
 
En pajform med blåbärslock har jag letat efter länge. En sån här har jag velat ha sedan de kom men tyckte att de var för dyra och det är ju inte alls så att jag saknar pajformar.
Denna var hel och fin och såg oanvänd ut så för femtio kronor slog jag till på den!!
Det var just blåbärsformen som jag ville ha, har sett flera andra men just denna tycker jag bäst om så det var ett riktigt fynd för mej.
 
Nu ska jag visa mitt sista loppisinköp för denna gången.
Denna apan hittade jag. Har haft en likadan för många år sedan och tycker att den är lite kul så han fick följa med mej hem.
Gillar texten: "I like you
                     you´re
                         my kind of
                            people"
Han ska få sitta i min hall och välkomna gäster.
 

Inga kommentarer: