fredag 3 maj 2013

African flowers

African flowers

Nu har jag virkat "african flowers" igen. Tänkte ha dem till en dyna som ska ligga på pallen, eller så ska jag göra en rund kudde av dem. Har inte bestämt mej riktigt än. Denna gång har jag virkat med ett bomullsgarn som jag köpte på Gekås. 9,95 per nystan var ju som hittat och jag köpte tio nystan i olika pastellfärger.

När man ser den så här ser den ut som en enda stor blomma!
 
Hade tänkt att virka en väska med blommor där alla blommorna hade samma färg men kan inte bestämma mej för vilken blomma som är finast i färgställningen. Kanske den lila med rosa runt eller den rosa med grönt runt eller kanske bara i svart och vitt.
 
Såg en väska som någon virkat som var i brunt och vitt och den var jättefin. Så man måste inte bara virka allt så färgglatt.

Inga kommentarer: