tisdag 20 november 2012

Varma sockor

För frusna fötter!


I en veckotidning ("Året Runt") för ett tag sedan hittade jag ett mönster på stickade sockor, det såg lätt ut så jag var tvungen att prova.



 När vi var på Gekås i förra veckan köpte jag ett flerfärgat garn som innehöll en del ull och det stickade jag sockorna i.

 
Jag trodde att sockorna skulle bli randiga men det blev de inte utan dom blev just flerfärgade. Här har jag stickat en bit ribbstickat till skaftet.
 
När sockan nästan var klar insåg jag att garnet inte skulle räcka till hela sockan!! Jag blev tvungen att sticka några varv med ett svart garn som jag hade.
 
Så här blev den då. Tycker att den blev ok i alla fall men till nästa gång ska jag köpa lite extra garn!
Titta jag har stickat båda sockorna färdiga!! Annars är jag expert på att bara sticka en och sen börja på nåt annat bara för att få se hur det ska bli.
Detta mönstret var lätt att förstå och så hade man stickor nr 5 så det gick snabbt att sticka.

1 kommentar:

Leif sa...

Hej, min fru stickar också sådana yllestrumpor åt mig. De är vanligtvis mörka färger, men de är supervarma.