onsdag 21 november 2012

Sovrum

Nygammal säng


Idag tänkte visa lite bilder från vårt sovrum. När jag målade om för ett tag sen blev det vita väggar och ett ärvt vitt sängöverkast som min sambos mor virkat. Sminkbordet som jag köpt för många år sedan målade jag och sen tänkte jag måla sängramen också.
Sängen blev aldrig målad jag kastade ut den istället.
Jag fick ärva min fars gamla kökssoffa och den passade precis till min bäddmadrass.

Så här såg soffan ut när den stod hos min far.

Kökssoffan hade varit min en gång förut, när jag bodde hemma så hade jag denna kökssoffa som säng på mitt rum. Ja då som enkelsäng, jag tog av locket på kvällen och på morgonen la man bara på locket utan att bädda, snabbt fick man fint på rummet. Nu måste jag bädda för att det ska se bra ut!! Utdragsdelen till soffan har jag satt i bakänden av bäddmadrassen, har bara fått sätta på ben för att den ska stå rakt. Ben i lagom höjd sågade min sambo till av den gamla sängen.

 
Lite av den gamla sängramen syns på denna bilden.

Här under har kökssoffan blivit säng och nu är ryggstödet på soffan sänggavel. Jag har klätt om stödet i ett vitt tyg med mönster i vitt. Mönstret syns inte på denna bilden men det är som präglat i tyget.



Inga kommentarer: