måndag 5 november 2012

Söndagsjobb

Målning

Ända sedan förra sommaren då jag började göra om lite in köket har jag tänkt att jag ska måla dörrarna i köket. Idag är de furufärgade, visserligen lutbehandlade för att de inte ska mörkna så mycket men ändå.
Idag tog jag äntligen tag i penseln och nu har en dörr blivit målad. Jag har även tänkt att måla fönsterkarmar och runt fönstren. Har tre dörrar och tre fönster i köket så detta kommer att ta ett tag. Målade ett fönster idag också och tycker att köket blev mycket ljusare bara av denna lilla målning. Jag målar med en färg som heter panellack vitpigmenterad. Det betyder att färgen är inte heltäckande utan man ser lite av träets ådring igenom.
Så här såg dörren ut innan jag målade:

 
När den blivit målad såg den ut så här:
 
 
Mycket ljusare som synes!
Tänkte att jag skulle måla fönsterna när jag ska byta till julgardiner då ska ju det städas och putsas,så tänkte passa på då.
Även taket har jag tänkt måla, nu är det också lutbehandlad panel som gulnat en del. Taket blir ett större projekt så får se när jag hinner med det. Om jag inte fått nog av målning när detta är klart så finns det fem dörrar till i huset som jag kan måla!!
 

Inga kommentarer: