onsdag 14 november 2012

Lite vitare

Takmålning


Idag har jag tillbringat hela min lediga dag med att måla kökstaket. Nu har jag strukit det en gång, men måste göra det minst en gång till för jag vill att det ska bli vitare än det blev med en omgång färg.
Har målat med en färg där träets ådring syns så färgen är inte heltäckande och då behövs det flera strykningar,
 men det får jag ta en annan dag då mina armar nu är ganska avdomnade.

Så här blev det efter en omgång med färg:

 
Och här ser man när jag bara målat en liten bit.

Visst syns skillnaden ganska så bra. Taket var lutbehandlat från början så det var inte helt gult när jag började måla. Tror att jag i alla fall vill ha det vitare så en strykning till får det bli. Jag har ju målat köksdörrarna också och de har fått två omgångar med färg och då blev de ganska så vita.
Inser när jag tittar på bilderna idag och bilderna från gårdagens inlägg att jag har såååå mycket saker i köket men vad gör man när man är en samlare och sparare av rang.
Gårdagens inlägg var på motsatt sida av köket.
En vacker dag när jag städat undan lite saker så ska jag visa hela köket.

Inga kommentarer: