måndag 26 november 2012

Julblomma

Doft av jul

Nu har jag köpt en hyacint! Den har börjat slå ut och det doftar så gott här i köket. Jag brukar alltid köpa hyacinter till advent och den första är inköpt. En vit köpte jag denna gång.
Har planterat den i en vit loppisfyndad kruk-gris, tycker att den passar så bra där. Gick ut i backen bara och tog lite mossa och en lärk-kvist och så några tallkottar som jag doppade i lite vit färg och så var min adventsplantering klar!!

Jag har också satt alla mina vita ljus i en glasburk och hängt på ett hjärta i ett gulligt band, så att det ser fint ut när burken står framme.
 
Måste också visa min fina julburk med en gammaldags tomte på. Jag hiittade den på loppis och den kostade mej 20 kr. 
 
Är lite svag för plåtburkar och kan inte låta bli att köpa när priset är det rätta!!
Ska ha den till att ha julgodis i. Just nu har jag samlat årets nya julgodisrecept i den. Hittar såklart något nytt godisrecept varje år som verkar värt att prova. Nu är det bara till att försöka få tid till att göra godiset också.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: