lördag 10 november 2012

Amigurumi

Virkade djur


Idag tänkte jag visa en del amigurumi som jag har virkat. Först en liten kanin som jag virkat efter ett mönster som jag hittat hos http://crochetamigurumi.blogg.se/

Min kanin blev inte riktigt lik orginalet men söt ändå. Tack för mönstret.
Kaninen har fått stanna här hemma och sitter i min hylla!
 
Här kommer en stork med en baby i en korg. Storken har flugit hem till en jobbarkompis som fick en pojkbebis för ett tag sen.
 
 
Detta mönster har jag hittat på garngalning.blogspot.com tack janna för det mönstret. Jag lät min stork sitta ner med babykorgen i knät men man kan även göra storken hängande med babykorgen i munnen.
 
Sist kommer en amigurumi som inte är ett djur utan en liten babypojk.
 
Tycker att han är så söt med nappen i ett band runt halsen. Lillpojken har flyttat hem till en annan jobbarkompis som också fick en pojke. Mönstret har jag hittat här mönstret har nummer 12 - 20 och är en pdf-fil. Detta mönster hittade jag också i en veckotidning förra sommaren och ville virka det redan då.
.
 
 
 

Inga kommentarer: