måndag 29 oktober 2012

Virkad kofta

Lila virkad kofta

I våras önskade min dotter sig en virkad kofta. Hon hade sett Odd Mollys grandma´s coat och tyckte att de var jättefina, så hon önskade sig något liknande. Eftersom hon inte själv är så bra på virkning blev det jag som skulle försöka få till en kofta åt henne. Efter lite sökande hittade jag två olika modeller på Drops design som jag kombinerade ihop.
Det var dessa två, det är nummer 102 - 28 och 91 -11.


 
Så här blev resultatet när jag virkat klart.
 
 

 
Tror att min dotter blev ganska nöjd med resultatet. Nu har jag virkat ytterligare en kofta i en annan färg till min andra dotter, alla delar är klara det är "bara" ihopsättning och montering kvar att göra. Får se när jag ska bli färdig att ta itu med det. Visar den när den är klar.
 

Inga kommentarer: