torsdag 4 oktober 2012

Pyssel

Julpyssel

Ikväll har jag gjort årets första julpyssel!!
Jag brukar köpa brieost och den ligger i en liten rund ask av spån, ikväll tyckte jag att det var synd att kasta den fina asken och kom på att jag skulle göra en julask av den.


 Först målade jag asken vit in och utvändigt och när färgen hade torkat så limmade jag på ett ängla-motiv från en servett. Runt kanten fäste jag ett julband med hjärtan på.


Nu återstår att komma på vad jag ska ha i asken, men lite julgodis skulle nog passa bra!
Jag ångrar förstås att jag har kastat flera askar innan jag kom på att göra något av dem, men men i fortsättningen ska jag spara på dem. Jag har en hel massa servetter med fina julmotiv så några fler ska det säkert bli. Servetterna har jag köpt på GeKås, så det blir söta askar för nästan ingen kostnad alls. Bästa sortens återvinning tycker jag.

Tänkte att jag ska lacka asken för då håller den säkert bättre men hade ingen lack hemma så får göra det senare.
Det är ju faktiskt ett tag till innan det blir jul så några brieostar till äts det säker här och då ska det bli fler askar!!  De kan bli söta små julklappar :-)



Inga kommentarer: