söndag 7 oktober 2012

Färdigstickad

Pippitröja

Nu är den färdig, pippitröjan som jag har stickat till mitt yngsta barnbarn. Såg tröjan uppstickad i svart och vitt garn i en garnaffär och tyckte att den var så fin. När jag sedan hittade ett mönster i en Allerstidning i våras så bestämde jag mej för att sticka en.



 I tidningen var tröjan stickad i bomullsgarn men jag har stickat den i akryl. Jag har annars följt mönstret precis och den blev lagom stor efter storleken. Jag stickade till storlek 6 år för det blir mitt barnbarn i februari och tröjan passade bra.
Garnet jag stickade i hittade jag på GeKås i Ullared det heter Detroit och är från Red Heart. 


När tröjan var klar så var jag tvungen att prova den med en gång, eftersom mitt barnbarn inte var här fick jag prova den på min provdocka!!

 Den satt bra på dockan men så är den liten och smal också. Provdockan har jag köpt på Netto och den står som prydnad i vårt sovrum, i vanliga fall har den bara ett halsband och ett skärp på sej.
 
I går träffade jag min dotterdotter och då provade hon sin nya Pippitröja och den var alldeles lagom stor till henne.

Inga kommentarer: