lördag 13 oktober 2012

Gissa

Färdigstickat


Häromveckan började jag på en stickning, så här såg det ut efter ett par varv!
Vad tror ni att ska bli?


Nu är den klar !!

Kolla här:




Det blev en pippi-mössa. Nu tänkte jag förstås ha den själv men min docka fick agera modell för jag tycker såklart att jag själv inte ser klok ut i den!! Det tyckte nog inte min dotterdotter heller eftersom jag erbjöd henne att sticka en till henne i mindre modell, men hon sa att hon redan hade två mössor och inte behövde fler!! 

Jag hittade mönstret till mössan på www.lindaslantliga.blogspot.se Tack för mönstret Linda.
Linda hade även ett mönster på pippi-vantar, får se om jag stickar dem också.




1 kommentar:

Smilla sa...

=) Jodå, hon tyckte du var fin i mössan säger hon. Men hon vill ha en mössa som inte hänger där bak =).