tisdag 23 oktober 2012

Mera julpyssel

Tilda-snögubbe

I år köpte jag Allers julmagasin som jag köpt varje år sen den kom ut. Har även köpt 101 idéers magasin med julpyssel. När julen börjar närma sig dvs när skolornas hösttermin börjar så tar jag fram mina gamla magasin med julpyssel och tittar igenom dem för att se om det finns något jag vill göra. I år hittade jag en snögubbe i förra årets Allersmagasin som var söt så den ville jag göra.

Ja inte bara en utan flera stycken och alla lite olika! Här kan ni se två av dem, några till har jag knåpat ihop men inte kommit ihåg att fota.
Mönstret till snögubbarna har Tone Finnanger gjort. Jag har flera av hennes Tilda-böcker med massor av mönster alla lika fina. Jag brukar använda hennes mönster som grund sen ändrar jag lite och fixar till figurerna som jag tycker blir bra.

Inga kommentarer: