torsdag 6 september 2012

Nymålat

Min ny/gamla lavoar.


Idag har jag målat både väggen bakom lavoaren och själva lavoaren. Blev riktigt nöjd med resultatet. Nu har jag stylat upp hela hörnet som den står i. Så här blev det.
Har ställt ett emaljhandfatet och en emaljkannan på marmorskivan. Det var egentligen dessa två saker som gjorde att jag ville ha lavoaren från början. Handfatet och kannan har jag köpt på en loppis för ett tag sen.
Emaljspannen och vattenskopan som hänger i spannen har jag också köpt på loppis.
På väggen bakom har jag hängt en gammal spegel som jag målat.
 

På den lilla smala hyllan framför spegeln har jag ställt parfymflaskor som jag köpt på Ikea.


På lavoarens hylla har jag ställt en tvålflaska med rosor på, den har jag köpt ny!! Bredvid tvålflaskan står en liten kristallkaraff köpt på loppis. Längst ut på kanten sitter en Tilda-ängel som jag har sytt själv efter mönster i en Tilda-bok.



Här ser man den gamla svarta handdukshängaren den ska få vara svart tänkte jag. Handdukshängaren har jag ropat hem på Tradera. Handduksförhänget fick jag av min dotter på min födelsedag, hon har såklart köpt den på loppis. Hon vet att jag tycker om de broderade förhängena, eftersom jag har flera stycken att byta mellan, har även broderat ett julförhänge själv som får komma fram till jul.

 

Inga kommentarer: