måndag 10 september 2012

Lampa

Bellmanlampa


Idag tänkte jag visa min lampa som egentligen skulle blivit skänkt till loppis.
 Därför kan man säga att denna passar in under flera av mina etiketter här, loppis, inredning,och virkat.
 Lampfoten kommer från mina föräldrars hus, det var när vi röjde ur deras hus som min syster tyckte att jag skulle ta den istället för att vi skulle skicka den till loppisboden. Du som har Bellmanservis ska väl ha denna också sa hon, efter lite övervägande så tog jag den men utan skärmen som var lindad men röda plastband och jätteful tyckte jag.
När jag kom hem ställde jag undan den, tyckte att den var lite för mycket. Vi kastade skärmen dumt nog, så jag har ingen före bild att visa tyvärr.



Efter ett tag kom jag på att om jag fixade en ny skärm kanske lampan skulle bli ok ändå.
I mina gömmer hittade jag ett skärmskelett i lagom storlek till foten och en del (massor!!)
virkade spetsar (såklart loppisfynd) som jag sydde ihop och lindade runt. Tycker att lampan blev riktigt gullig och passar bra in i mitt vardagsrum nu! 

Inga kommentarer: