tisdag 25 september 2012

Köks-skänk

Skänk

Nu har jag ordnat till en liten köksö i mitt kök, jag som bytte till ett mindre köksbord förra året för att få mer plats i köket.
 Det var så att jag såg en gammal skänk på en nät-auktion som jag tyckte var jättesöt och då kom jag på att den skulle bli fin i köket. Jag ropade hem den för 275 kr, och sen hämtade vi den.
Så här såg den ut i auktionsannonsen.

 När vi var i auktionshallen såg min sambo ett soffbord med marmorskiva och sa till mej: ska du inte ha den marmorskivan på skänken då hade det blivit en fin bakbänk. Ja så klart, det var ju en bra idé så jag fick ropa hem soffbordet också. 
Detta är annonsen för soffbordet. Marmorskivan är lite för bred men den har min sambo lovat att han ska kapa av så att den blir mer passande till skänken.
 
Nu har jag målat och fixat till min köksö både in-och utvändigt.

 Baksidan av skänken var omålad, så den måste målas då det är den sidan man ser mest av.

Så här blev den när jag målat och hängt upp några emaljskyltar. Emaljskyltarna hittade jag på GeKås i Ullared när vi var där sist. På ena kortsidan skruvade jag upp en knoppbräda som jag hängde en sax och en bricka på. Brickan har jag också köpt på GeKås. Saxen fick jag från en tidning då jag prenumererade.


        Insidan var också omålad så där har jag också delvis målat. Nu se skänken ut så här:

 
invändigt har jag målat och tapserat. Jag har tapserat med samma tapet som jag har på köksväggarna ovanför panelen. Det är en tapet med små blommor på en svagt rosa botten. Jag köpte tapeten på Rusta för nåt år sedan och hade en rulle kvar sen vi tapetserade i köket.
 
Jag trivs med min lilla köksö nu och tror att den blir jättebra när marmorskivan blir kapad till lagom bredd. Som syns på bilden så är den alldeles för bred här. Min sambo ska låna hem en maskin från jobbet för kapningen, vi får se när han gör det.
 
 
 

Inga kommentarer: