lördag 15 juni 2013

Sommarhatt

Min nya sommarhatt

Jag har virkat en sommarhatt till mej själv. Virkade i vitt bomullsgarn. Det här mönstret virkade jag efter, men ändrade lite då jag virkade brättet två varv större och avslutade med en liten kant.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=146&d_id=31&lang=se
Min hatt blev såhär:
 
Jag virkade en ros och sydde fast på sidan av hatten.
Jag har virkat en hel hög med fjärilar i olika storlekar som jag tänkte göra en mobil av.
Nu testade jag att sätta några på min hatt och tror att jag ska sy dit ett par då hatten såg så tom ut när jag tog bort dem igen.
Fint eller hur?
Det enda som inte blev bra är att kanten blev för mjuk så jag tror att jag ska trä i eller virka fast en ståltråd runt kanten på brättet då det annars hänger ner för mycket.


Inga kommentarer: