söndag 30 juni 2013

Schal

Virkad schal

I onsdags var jag en runda på Rusta och vad finns det på Rusta om inte garn och då måste ju jag bara köpa lite. Denna gången fanns detta garn som jag har tittat efter förut. Har sett så fina virkade spiralschalar på en del bloggar och fick reda på att det skulle finnas garn på Rusta och nu hittade jag!!

Så här ser det ut, jag köpte svart/grått/vitt men fanns i flera andra färger.

Jag hittade en film på youtube http://www.youtube.com/watch?v=eYB86eoZ97U på hur man virkade denna schal så det gick hur snabbt och lätt som helst.
En kväll så var den klar. Garnet kostade 29:90 och ett nystan räckte till 2,5 m schal.

Jag virkade min schal men man kan sticka den också om man hellre vill det. Det finns en beskrivning på hur man stickar på baksidan av banderollen.

Inga kommentarer: