onsdag 12 juni 2013

Muggställ

Mitt senaste helt nya inköp.

Jag brukar ju handla på loppis men nu har jag köpt en helt ny pryl. Såg detta ställ i en av alla tidningar som jag brukar bläddra i och tänkte att det vill jag ha, bara jag kommer till ett Åhléns-varuhus.
I måndags var jag på Åhléns och tänk att de fanns kvar, 199 kr kostade det men det får det vara värt.
 

När jag hängt dit alla muggar så får jag så mycket mer plats i mina köksskåp och det kan behövas för alla köksgrejor som jag samlat på mej.

Det får plats 20 stycken muggar på stället så det är ju en hel del.
Här har jag bara hängt några stycken!!
 
I översta raden syns min mugg, den har mitt namn på sig!
 För några år sedan var jag och min sambo på Gabriel keramik, har för mej att det ligger i Timmernabben utanför Kalmar, där hittade vi muggar med namn på och döm om min förvåning när mitt namn fanns med på en av muggarna. Det namnet brukar aldrig finnas med på något som fått namn så nu när det fanns så köpte jag en sådan mugg och så fick min sambo en med sitt namn på. 
Vi dricker kaffe ur dem varje dag så nu börjar muggarna bli lite slitna så vi kanske snart får ta en runda om Gabrielkeramik och se om det fortfarande finns sådana här muggar
kvar där.
Muggarna med rosor har jag köpt på Gekås och de creméfärgade har jag fått i present av en av mina döttrar.
 

2 kommentarer:

Ewa sa...

Så fina !
Var har dina barn köpt dom cremefärgade ? 😍
Ewa

Unknown sa...

Jag tror att de cremefärgade muggarna är köpta på Gekås i Ullared men det är ju ett tag sedan.