fredag 28 juni 2013

Gardiner

Nya köksgardiner

När jag var på Ikea häromdagen så hittade jag fina gardiner helt utan att leta, de bara hängde där rakt framför mej. Jag visste inte att jag behövde nya förrän jag fick syn på dessa längder, det är vit botten med små rosa blommor på dem. Tyckte att de skulle passa så bra i mitt kök. Jag har tre fönster i köket, ett som är lite mindre så till det fönstret finns det inga färdigsydda gardiner som passar direkt utan jag får alltid sy om till lite mindre.


Dessa småblommiga gardiner var 2,5 m långa och 1,5 m breda så jag kunde dela dem på bredden och även korta av dem så biten som blev kvar räckte till mitt lilla fönster. Ett par gardiner  kostade 149:- och räckte till alla mina fönster. Det blev en billig förnyelse av köket.

På hyllan över fönster syns en del av min samling av kannor, har lika många till över andra fönstret. I detta fönster har jag en porslinsblomma som blommar just nu och på kvällen doftar det så gott i hela huset. Porslinsblomman fick jag som ett litet skott av min faster för över 25 år sedan. Tänk att den är med mej fortfarande!

Inga kommentarer: