onsdag 5 juni 2013

50-tals dockvagn

Dockvagn i rotting

För ett tag sedan ropade min sambo hem några tidningar på en nätauktion och när jag följde med honom för att hämta dessa tidningar så fick jag syn på en sak där som skulle auktioneras ut.
 Det var en dockvagn i rotting från 40- eller 50- talet, den var så fin så när vi kom hem så var jag tvungen att kolla upp den på nätet.
Aktionen skulle gå ut några dagar senare så jag lade ett bud sen var det att vänta och se.
Döm om min glädje när jag vann auktionen. Följande dag var det öppet för utlämning av auktionsgods och gissa vem som hängde på låset.




Nu står vagnen i mitt rum som prydnad och jag har förstås tänkt att sy och virka madrass, kudde, täcke och filt som passar i den. Än har jag inte kommit igång med detta projekt mest för att jag inte har kunnat bestämma mej för vilket mönster jag ska välja.

 Vagnen är så fin så man tror nästan att ingen har lekt med den. Den enda defekten är att plasten eller om det är galon, på insidan av suffletten har spruckit i sömmen men det kan vara som den har blivit spröd av ålder!!

Tänk att vagnarna såg ut så här för inte så längesedan, babyn och dockan låg nästan nere vid marken så djup är vagnen ingen korg för någon matkasse får plats under den vagnen inte!! Ja dockvagnen är säkert en minikopia av en barnvagn av normal storlek.

Jag minns att min mor hade sparat min vagn och den var i samma modell som denna vagn dock inte i rotting. Den vagnen finns inte kvar längre den blev säkert kastad i någon flytt det är ju faktiskt ganska synd hade varit roligt att ha den kvar. Men nu har jag ju denna minimodell och docka som passar i har jag ju sen förut!
Kanske skulle fixa nya kläder till henne nu när hon ska få så fin vagn.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken härligt söt vagn : )