torsdag 31 januari 2013

African flowers

Mobilfodral


Idag har jag för första gången virkat några "african flowers". Såg bilder någonstans på dessa färgglada blommor och var tvungen att testa. Började virkade på ett litet projekt ja det tog inte lång tid alls så var det klart. Gjorde bara fyra blommor som jag virkade samman
efterhand.

Ett fodral till mobilen blev det !
Virkade med svart garn runt om med lite stolpar och lite fasta maskor tills kanten blev rak, sedan virkade jag ihop kanterna och virkade ett litet handtag.
 

Det är samma färg på det gula på fram-och baksidan, Bara bilden som är tagen i olika ljus, jag glömde såklart att vända på fodralet när jag fotade första gången. Färgen stämmer mest på översta fotot.
 
Gjorde alla blommorna  olika och tycker att alla blev fina på sitt sätt.
Har många olika bomullsgarn i olika färger så det kommer att bli fler "african flowers" virkade här!
 
 

Inga kommentarer: