torsdag 24 januari 2013

Målning

Loppisfynd

I brist på nya loppisfynd så tänkte jag visa ett gammalt idag. Vid denna tiden på året finns inte så många loppisar öppna utan det är först vid påsk som en del öppnar för säsongen.
Denna har jag köpt på en second hand som är öppen året runt.
 
 
Så här såg den ut när jag köpte den. Den är gjord av kamferträ och det luktar så gott av träet när man öppnar locket. Jag hade länge letat efter en liten kista med platt lock när jag hittade denna så blev så glad. Ville ha platt lock för då kan man ställa lite saker ovanpå den eller använda den till bord.

Nymålad

 
 
Nu har den blivit vit och jag har även målat beslaget med silverfärg.
Kistan har fått sin plats i mitt vardagsrum och jag förvarar mina juldukar och gardiner i den.
 

3 kommentarer:

Riitta sa...

Tänk vad fint allt blir när man målar vitt ;) Vacker kistan blev

Unknown sa...

Ja jag blev helnöjd med resultatet/Eivor

Ellen1891 sa...

Varför förstöra en så vacker pjäs med att måla den vit? Sabotage! Skulle betalat bra för den i ursprungligt skick, men som den ser ut nu så vill jag inte ha den till skänks ens!
Ewa G Olsson, Umeå