måndag 4 februari 2013

Stickprojekt

Årets första stick-projekt är klart!!

Tänka sig att jag har stickat klart koftan som jag började på i början på året och det på en månad bara!! Kan i och för sig bero på att det var ett lätt mönster och att en mönsteromgång snabbt "byggde" på och när man väl lärt sig mönstervarven gick det bra att titta på TV samtidigt som man stickade.

Så här blev den, ja riktigt klar är den inte, jag har inte sytt i några knappar ännu. Det beror på att jag inte hade några passande hemma och har inte varit och köpt några ännu.
Det ska vara tre stora knappar och tänkte hitta några kantiga kanske i trä.







Nu väntar jag bara på våren så jag kan börja använda den.
Hittade mönsteret på `Drops design` www.garnstudio.com
 
 
Så här ser den ut på Drops!
 

Inga kommentarer: