fredag 2 oktober 2015

Stickade Julkulor

Stickat i rött och vitt

För någon vecka sedan tittade denna boken fram ur bokhyllan igen och då var jag "tvungen" att sticka ett par stycken!  Tror att det är två eller tre år sedan jag fick denna boken och då stickade jag några kulor som jag också visade här. Eftersom det finns fler än femtio olika mönster så finns det en del som jag inte stickat än.
Eftersom julen närmar sig med stormsteg så har jag stickat några nya nu.









 De är lite pilliga att sticka för de stickas på strumpstickor, man har inte så många maskor på varje sticka men måste hålla reda på mönstret. Alla mönstren har olika namn i boken och jag har prickat för alla mönster som jag stickat och det blev en del men det finns massor kvar om man vill sticka alla.

Inga kommentarer: