torsdag 14 mars 2013

Virkad påskkärring

Snart Påsk

Ja det är snart Påsk och jag har virkat en liten påskkärring eller om det är en liten påskflicka, hon är alldeles för söt för att kallas kärring tycker jag.


 

















Jag har virkat efter detta mönstret http://stjernfalls.blogg.se/2010/march/virka-en-flicka.html som grund och sedan ändrat lite. Gjorde hennes hår flerfärgat och så fick hon en svart klänning med en gul bård. Virkade också en häxhatt till henne. Jag gjorde henne också lite rundare än hon var i orginalmönstret.
Nu till påsk ska hon få stå på bordet bredvid påskriset.

Jag har använt vanliga små svarta pärlor till ögon då jag inte hade några säkerhetsögon hemma men tycker att det blev bra det också.
Kanske får jag göra en kvast till henne av björkris så hon kan få flyga en runda när påsken kommer.

Inga kommentarer: