tisdag 6 oktober 2015

Julsockor

Stickade sockor

Jag har ett sock-mönster som jag hittade i en tidning (Hemmets Journal nr 41 2010) för flera år sedan som jag tar fram ibland och tittar på. De ser så svåra ut.


Men nu bestämde jag mej för att testa att sticka dem, det tog ett tag men det var inte alls så svårt som jag trodde!!

Jag valde andra färger för jag ville inte ha dem så röda. Här har jag kommit en bit på väg. Stickade dem i ett ullgarn som jag köpt på "Netto"
 
Så här blev de när jag var klar.
 
Tycker att dom blev ganska fina fast att jag stickar ganska ojämt, nu ska jag bara fästa lite trådar sen ska jag använda dem i mina genomskinliga kängor.
Kängorna har jag visat här innan. Jag har köpt dem från "Sweden Rock Shop".
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, kan du dela med dig av mönstret?