tisdag 19 februari 2013

Krokning

Svartvit rutig filt

Ett lite mindre färgglatt inlägg än förra!!

Hittade ett mönster på en krokad filt. Eftersom det var längesen som jag krokade så ville jag prova att göra filten. Nu hittade jag också ett klipp på "you tube" där det visades steg för steg hur man skulle göra så jag fick till det ganska snabbt och nu har jag som synes på bilderna kommit en bra bit på väg.

 Eftersom jag hade svart och vitt garn så fick det bli det. Får se hur stor den ska bli. Än så länge är det kul att kroka så lite större ska den allt bli. Kroka är likt virkning man har bara flera maskor på nålen samtidigt. När man virkar har man bara två maskor åt gången.
                                      En närbild där man kan se att rutorna blir randiga.
Här kommer länken till you tube där man kan lära sig att kroka dessa rutor.

http://www.youtube.com/watch?v=npSvDgFLU7Q&list=SP8F0061A863F4F4D1
När man tittat på de första klippen så har man lärt sig hur man gör och hinner till och med före tjejen som lär ut tekniken, som också kallas för tunisisk virkning.

Inga kommentarer: