söndag 18 oktober 2015

Julgrisar

Julpyssel

Idag har jag tillverkat några julgrisar. Det blev 10 stycken! Fem är sydda i ett rödrandigt tyg och fem är sydda i ett linnetyg. Det gick snabbt att sy dem på maskinen men sen skulle de stoppas och sys ihop och sist skulle det sys på ögon och det tog ju faktisk längst tid.
Nu har jag tio små grisar med band om magarna, jag samlar på fina julband så jag hade tio olika band till grisarna. Nu får vi se var jag ska dem i jul. Kanske som en girlang eller så hänger jag en på varje julklapp!
Jag har hittat mönstret till grisarna i en av alla julböcker som jag har. Inför varje jul tittar jag i mina julböcker och hittar saker som jag vill göra, de böckerna lägger jag åt sidan och sedan när pyssel-lusten slår till så gör jag något av det som jag sett ut.
Ibland infinner sig inte någon lust så då sparar jag det till en annan jul.
Men i år har jag både stickat och virkat och sytt något som ska vara till jul alla redan.

Inga kommentarer: