lördag 2 mars 2013

Virkad Mössa

Cupcake mössa

Jag hittade ett mönster i en veckotidning på en söt cupcakemössa, och eftersom mitt ena barnbarn snart skulle fylla år så satte jag igång att virka en till henne.


Här har jag kommit en bit på väg, man virkar bara fasta maskor runt runt och ökar på varje varv så mössan blir bullig.
 
Mössan har blivit klar och jag har satt en stor rosa garnboll mitt på.
Det är min stora docka som heter Liselott som provar mössan på bilderna. Liselott sitter alltid stilla när man provar och det är bra när man ska fotografera också.
Nu hade jag tänkt att ta bilder när mitt barnbarn provade mössan på sin födelsedag men det glömde jag så klart.
Så här kommer Liselott igen och poserar i mössan.

Nu återstår att se om Lillis kommer att använda sin cupcake mössa. Jag hoppas så klart på det.
 

Inga kommentarer: