lördag 2 mars 2013

Minihandväska

Virkad väska

När mitt barnbarn fyllde år nyss så virkade jag en liten väska till henne. Så här blev den:

Då den ser lite tråkig ut bara så här enkel så virkade jag en blomma att sätta på väskan.
Så här blev blomman:
Den blev ganska stor på väskan men väskan lyste upp när blomman kom dit.
Nu placerade jag blomman på ena kanten av väskan och då såg det lite tomt ut på andra sidan så det var bara att virka någonting mer. Tänkte först en blomma till men tror att det blivit för mycket. Sedan tänkte jag att det får bli en fjäril, men en fjäril blir ganska stor så det fick bli en annan insekt till slut.
En färgglad liten nyckelpiga blev det!
Här har vi den färdigdekorerade väskan.
Och här har vi baksidan på väskan, ett litet rosa hjärta fick det bli där.
 
 
 

Inga kommentarer: