lördag 23 augusti 2014

Loppisfynd

Finfina loppisfynd

En del fina loppisfynd som jag hittade på vår senaste loppisrunda tänkte jag visa nu. Först kommer det en liten docka i en rosa balklänning gjord av pärlor. En så himla söt klänning med en liten hatt till.
Här har vi henne i all sin glans. Hon är ganska liten bara ca åtta cm hög så hon passar bra i ett dockskåp, därför fick hon flytta hem till mitt yngsta barnbarn som har ett dockskåp.
 
Nästa loppisfyndade sak är ett lejon. Jag samlar lite på lejon, helst vill jag hitta lejon som är små eftersom jag inte har så stor plats.
Detta lejon är i största laget ca 15 cm men det fick ändå följa med hem och placeras i min lejonsamling.
Här har vi samlingen. Nederst och längst till höger sitter det nyaste lejonet i samlingen.
 
Som inte det är nog med att samla på lejon så samlar jag också bland annat på Kockums- emalj och som av en händelse hittade jag också en emaljbytta som jag inte hade förut.
Eftersom jag vet att det finns en likadan bytta som denna men det står såpa på den så letar jag nu efter denna när jag kommer på en loppis.
 
Som jag skrivit här innan tror jag i alla fall så tycker jag också om porslinskannor och har även en liten samling av dylika.
Helst ska det vara kannor med blommotiv på.
Tro det eller ej om jag inte hittade en sådan kanna också.
Söt kanna att ha blommor i och från Rörstrand är den också. Svea heter servisen som den hör till.
Far min samlade på kaffekannor men kaffekannan från denna servisen tror jag inte att han hade i sin samling.
Ja detta var allt för denna gången.
 

Inga kommentarer: