måndag 18 augusti 2014

Virkad döskalle

Döskalle

Denna döskalle är nyvirkad, men jag har virkat flera stycken i andra färger som jag visat här förut. Man virkar massor av "African flowers" som sätts ihop på ett speciellt sätt. Jag brukar virka dessa blommor när vi är ute och åker för mönstret är lätt att komma ihåg och då blir det snabbt klart.
Så här ser den ut denna gången.


Svart med vita ögon, tvärtom mot en av de andra jag gjort. Tänkte förstås ge bort honom och då måste han passa ihop med den vita med svarta ögon som syns här under.

Och nu när jag skulle lägga in denna bilden så ser jag att jag virkat fel färg på hans näsa den skulle såklart varit vit. Oj oj vad retfullt. Jag ska verkligen försöka rätta till det.
 
Kolla nu jag fick till hans näsa så nu ser han ut som han ska.
 
 

Inga kommentarer: