måndag 8 september 2014

Snäckskalssjal

Nya virkade snäckskalssjalar

Nu har Netto sålt mer flerfärgat garn i ull och bönfibrer och då måste man skynda sig dit för att köpa för det tar alltid snabbt slut. Jag kom i tid och fick tag på flera nystan i olika färgkombinationer. Vad ska man virka sedan då? Jo det blir såklart fler sjalar.
Nyss virkade jag en snäckskalsmönstrad så det fick bli fler sådana för nu kan jag det mönstret utan att titta i mönstret och det går snabbt att virka framför tv:n då.
Här har vi sjalen i rosa/lila färger. virkade en uddkant runt sjalen och blandade in ett lurexgarn.
 
Här under syns sjalen i blå/turkos färger. Det gick åt 4 nystan och jag använde virknål nr 4.
 
På fotot skymtar mina hemmasydda kuddar fram. På ena kudden syns min mormor och morfars bröllopsfoto och på den andra kudden med den änglalika flickan är det min farmors foto. Jag skrev ut fotona på strykpå papper och sydde sedan fast tyget på kuddarna med spets runt fotona. 
Det finns ju många liknande kuddar med äldre foto på att köpa men jag vill hellre ha kära gamla släktningar i min soffa.
 

Inga kommentarer: